Followers

Sunday 16 October 2011

SENARIO


si A : "..umo macam awk ni patut dah kawen.."
si B: "nak buat macam mane wakm lom ade jodoh.."
si A : "awak memilih kot, bukan x de jodoh.." (gelak2)
si B : "memang memilih pon, nape? x puas ati??.."
si A: "..he he he...jangan la emo cik adik oii, tu yang ramai lelaki takut nak kawen kalau dapat bini garang macam singa..ha ha ha.."

....eeeeeee...Apesal la mulut orang macam tu skrg nie??ingat aku nak ke jadi macam nie?aku pon nak bercinte, nak bermanje, nak berkongsi hidup dengan yang tersayang...tp itu diluar kuasa aku untuk melawan Takdir andai belum tiba jodoh aku...

Ape la nasib aku nie, apakah dosa yang telah aku buat dulu pada Mama atau Abah???adalah sifat degil aku yang buat aku sukar nak dapat jodoh?tapi kenapa soal jodoh yang dibangkitkan??

si C : "..kalau x cube mencari, macam mane nak dapat..."
si B : "cari??awk igt murah sgt ke saya sampai nak kene cari??"
si C : "haihh...bukan macam tu wak, x salah kalau sekarang perempuan yang meluahkan perasaan..he he he.."
si B : (dia gelakkan aku la tu) "...ye lah tu, nak ke org kate, pompuan x malu...syok sendiri..huh!!"
si C : "..itu lah sifat perempuan yang suke buat andaian b4 buat..last2 kate kami org lelaki yang memilih. sebenarnya, sikap korang la yang buat kami berfikir untuk memilih..cuba positif sikit.."

...Semua nak salahkan kaum Hawa...apakah sikap kami sebegini dikatakan sebegitu rupa? aku tak nampak dimana kebaikkannya kalau perempuan yang memulakan langkah, jatuh maruah kami sebagai kaum Hawa...

Namun sifat sebegini memang aku tak nafikan, ya benar...aku pernah meluahkannya pada 'seseorang'...benar juga, aku amat menyenanginya..sikapnya yg terbuka buat aku senang berkawan dengannya..tapi tidaklah aku cuba meluahkan rasa cinta pada dia...gila ka??hu hu hu...mau aku x hilangkan diri terus dari nak tanggung malu...namun riaksinya agak hambar...memang aku terasa amat malu sekali, tp aku cuba control rasa aku saat tu..he he he...memang malu siot, tu la 1st time aku luah rase aku pada seseorang. since that aku dah cakap hal tu dah, n sedikit demi sedikit dia cuba jauhkan diri dari aku...aku paham kenapa tapi aku x ingin bertanya takut dikatakan bz bodi lak kan...!!

..Senario dunia amat pelik, x kira dimana, apa status kamu, kedudukan kamu, sifat kamu maupun siapa kamu sebenarnya telah menggambarkan yang kita punya HATI & PERASAAN yang sememangnya ingin dikongsi, berkongsi bersama...x semestinya tiap luahan tu  perlu ada rasa cinta..tapi manusia mudah menganggap ia perlu ada rasa cinta kalau nak ia berkekalan...tapi fikir satu je, SAHABAT, KAWAN, PENGYAW....ITULAH YANG SEBAIK2NYA UNTUK KITA...SOAL JODOH, BIAR YANG MAHA ESA YANG MENJALANKAN TUGASNYA UNTUK KITA..USAHA KITA IALAH BERDOA..ITULAH USAHA SEBAIK2NYA..BUKAN BUAT MUKA X MALU MENGHARAP CINTA YANG X KESAMPAIAN...JANGAN SESEKALI JATUHKAN MARTABAT KITA SEBAGAI KAUM HAWA YANG X ADE MARUAH DIRI....


(p/s : maaf andai ada yang terasa, ini hanya luahan dari pengalaman yang sekar untuk berkongsi sahaja)

No comments:

Post a Comment